vårtgemensammaliv

Emma+Tilda+Hanna+Höök

Tänkte flumma runt lite...

Kategori: Emma

Att man kan vara helt slut efter att ha haft en veckas semester är bara sjukt, men så är tyvärr fallet. Fick släpa mig ur sängen imorse för mamma kom hit och hälsade på. Vi åt lunch och drack kaffe. Vuxet. Alltid konstigt när föräldrarna kommer på besök, det är liksom då de går upp för mig att jag inte är ett barn längre... Hyr en andrahands-lägenhet centralt i Fålhagen och har en fast tjänst på 100%. När blev det såhär liksom?? Och hur länge ska det vara såhär? Den där listan jag skrev med saker jag ville göra innan jag blev "gammal" har jag fortfarande inte betat av. Det är jobbigt med tankar och i-landsproblem. Varför inte bara vara nöjd när man egentligen har det bra? Jag blir så trött på mig själv. Vill göra något. Något galet. Något man ska passa på att göra medans man är ung. Men då kommer alltid följdfrågan, VAD? Det är liksom det som jag grubblar på nu för tiden. Svaret blir ofta: en långresa, backpacka runt och ta dagen som den kommer! Då blir nästa fråga, VART? Det är där det ofta tar stopp, vart tusan ska man börja, vad vill man se?? Så det är det jag ska försöka klura ut nu, ni som har några idéer och erfarenheter får ju gärna dela med er av det, är i behov av massor av tips!!!

Nu ska jag sluta skriva långa dryga inlägg och bege mig mot jobbet istället. Fick igår frågan om att börja jobba i receptionen istället för bara i resturangen, tackade ja direkt så nästa vecka blir det dags för lite nya utmaningar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: