vårtgemensammaliv

Emma+Tilda+Hanna+Höök

du förvirrar mig

Kategori: Blomman

I morse slog jag nog nytt rekord på hur snabbt jag kan resa mig upp från sängen till att sitta på bussen. Jag vaknad 7.12 bussen gick 7.24. På den tiden hann jag kasta mig upp, packa en väska med grejer att ha på mig efter innebandyn. Duschgrejer och så. Kastade även ner min tandborste eftersom jag inte hann hemma. Därefter sprang jag till bussen. Kom halvvägs på att jag glömt ib skorna så springer tillbaks och hämtar dom. Men ändå hinner jag med bussen. Jag var helt galet nöjd över mig själv när jag sitter på bussen och tkr jag är duktig som kämpade mig till innebandyn.

När jag kommer till stan hoppar jag på 11 som jag brukar ta till alianshallen. Men den vänder vid IKEA och kör tillbaks mot stan. Jag frågar då om den inte kör till alians längre. Hon svarar kort "nej, bara på lördagar och söndagar". Jag och två gubbar som tänkte åka åt det håller hoppar då av vid ONOFF. Där står jag och väntar på 13 som i bland också går till alians. När den kommer frågar jag innan denna gång om den åker till alians men nej det gör den inte. Det skulle ha tagit för lång tid att gå dit och jag skulle missa hela träningen utom match. Matchen är ju det jag inte får vara med på. Så jag åkte till gymmet i stället. Sjukt ovärd morgon att nästan se hallen men att inte komma dit. Man fattar säkert inte något av det jag skrivit svårt att förklara.

Dagen rullade på iaf med några timmars jobb efteråt. Nu äter jag godis och pluggar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: