vårtgemensammaliv

Emma+Tilda+Hanna+Höök

Att tolv år i skolbänken kan gå så fort...

Kategori: Emma

Onsdagen den första juni 2011 kommer alltid vara en av de bästa dagarna i mitt liv!

Känns fortfarande inte som att jag har tagit studenten på riktigt. Men när man kollar på bilderna där jag har mössan på huvudet, skylten i handen och leendet på läpparna så anar jag att det faktiskt är sant. Kommer nog inte egentligen fatta det förens i höst när alla småknattar går tilllbaks till skolan efter ett långt härligt sommarlov.

Men iaf, dagen var helt awsome. Började med klassfoto och lite alkohol frukost i ett av klassrummen, vilket dock lärarna inte gillade. Sedan fixade vi klart flaket och efter det var det samling i aulan med tal, prisutdelningar och liknande. Sedan vid ett-tiden var den stora stunden äntligen inne. Utsprigning från skolan!! Där ute väntade släkt och vänner. Blev mycket saker som hängdes runt halsen och bilder som togs innan det var dags att kliva upp på flaket och åka runt på Uppsalas gator i två alldeles för korta timmar. Eter det vart det hem en sväng för studentmottagning. Var så roligt att hela släkten verkligen var där. Fick också många fina presenter, mestadels smycken! Några timmar senare vart det in till stan igen för förfest hos Jannica innan vi begav oss till Flustret för att festa natten lång med alla andra lyckliga studenter! Men det som var bäst med dagen var lätt utspringet och flaket, det slår allt!

Det  har varit mycket stress och anspänningar inför studenten, men dagen hade inte kunnat blivit bättre på något sätt! Till och med solen tittade ju fram. Jag är säker på att studenten kommer vara en av de största händelserna i mitt liv. Men det är ändå lite vemodigt att lämna skolan bakom sig.. Som sagt 12-13 år av mitt liv har jag spenderat där, alltid vetat vad jag ska göra och vad som förväntas av mig. Men nudå?? Nu måste jag bana min egna väg, samtidigt som jag har sett fram emot det, slår det mig att framtiden börjar nu och det är jag själv som ser till att den blir som jag vill. Det skrämmer mig. ELler det som egentligen skrämmer mi gmest är om jag inte hinner med allt jag vill!!!!!



Bilder från dagen kommer senare. Som vanligt har jag inte koll på kamerasladden..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: