vårtgemensammaliv

Emma+Tilda+Hanna+Höök

Vart tog våren vägen??

Kategori: Emma

Okej, bra dag? Ja det måste jag nog tycka. Eller lite halvskum kanske. Imorse när vi klev av tåget kom jag på att jag inte hade något smink på mig. Inte för att det gör något för det är skönt att köra al natural, men det var så sjukt för jag var så stressad där imorse och var helt säker på att jag sminkat mig. Men sen när vi klev av tåget såg jag en tjej som hade mascara och då kom jag på, har jag verkligen sminkat mig? Och nej det hade jag inte. Jag förstår inte hur man kan ha så dåligt minne att man glömmer om man har sminkat sig eller inte.. haha det var lite sjukt.

Sen så var det engelska och jag kan ju bara säga att vi ägde klassrummet ;) Inte gramatiskt rätt alla gånger kanske men vi pratade hela lektionen, Dr D blev iaf glad!

På svenskalektionen kom jag att tänka på en sak. Det var någon författare som hade blivit känd efter sin död. Men fatta ovärt det skulle vara egentligen. För om man inte är känd när man lever, nej då får man ju inga förmåner heller och då spelar det ju egentligen ingen roll om man blir känd eller inte?!! Det skulle väl vara kul om alla barnen i skolan var tvugna att läsa det man själv hade skrivit för hundra år sen men det kommer man ju ändå inte att får reda på liksom. Det är ju knappast så att dom ringer till himlen och ba: Hej du är kändis nu! 

Eller vad vet lilla jag ;)

Luddigt inlägg,
Emma

Kommentarer


Kommentera inlägget här: