vårtgemensammaliv

Emma+Tilda+Hanna+Höök

Carpe diem

Kategori: Emma

Jag fick nu en såndär jobbig känsla av att man lägtar tillbaks till något som redan har varit. Såg några bilder från valborg och det känns så sjukt att det redan har varit och att det är ungefär ett år kvar till nästa. Kan inte fatta att det bara var en vecka sen... Och som London då, det var ju en månad sen jag var där men det känns som om det var flera år sedan. Helt sjukt! Och tänk då i vintras, vemdalen.. när hände det? det känns ju som om januari var för flera år sedan.

Jag tycker att det är så jobbigt att längta till något, för sen när det är över, då känns allt så tomt. Att det man har längtat till så länge går över så fort, och sen bara blir bilder och minnen. Jag gillar inte den här längta-tillbaks-känslan, jag tycker mest att den är jobbig, man blir glad och sorgsen på samma gång. Fast man får väl då tänka att om man längtar tillbaks så är det ju något som har varit lyckat!
Men jag tycker helt klart att tiden går för fort. Innan man vet ordet av så har vi redan varit i rhodos och sista året på gymnasiet har börjat. Snart står man där med studentmössan på skallen och undrar vad fan det ska  bli av en. Fast man kommer inte hinna tänka på det speciellt länge för tiden kommer bara att rinna iväg.

Jag hatar dessa skrämmande tankar.

Emma

Kommentarer

  • Blom säger:

    men gud emma! nu fick jag ju panik

    2010-05-08 | 19:02:47

Kommentera inlägget här: