vårtgemensammaliv

Emma+Tilda+Hanna+Höök

livet blir som man gör det

Kategori: Emma

Denna dag har varit en mycket bra dag!
Den började klockan 05.00 imorse, men vad gör man inte för lite skidåkning. Åt gröt till frukost och vid sex kom papa och hämtade mig o tildo för att skjutsa oss till skolan där bussen till Romme skulle avgå en timme senare. Bussresan till Romme gick fort och väl framme var det bara att ta på sig skidorna och börja dagens äventyr tillsammans med typ sjuttio-elva andra busslaster. Trots trängseln i liften kom vi upp tillslut. (Måste säga att kön till liftarna påminner en hel del om att pendla med upptåget). Jag, Tilda och grabbarna åkte i några timmar innan det blev lunch. För våran del blev det råa hamburgare med goda pommes frites. Riktiga kvinnor klarar GULDMÅLET, fast Chrille åt nog mest.
Efter lunchen fortsatte vi allesammans med vårt åkande. Fast jag, tilda, emanuel och david tyckte att det var en bra idé att sitta och njuta av solen i en snödriva en stund, sagt och gjort. Vädret visade sig från sin bästa sida, solen lyste hela dagen och det var plusgrader. På eftermiddagen blev backarna alldeles fulla med lös-snö så vissa backar fick man typ skejta i för att komma ner ifrån. PAIN!

Dagens roligaste syn fick nog jag iaf. När vi sitter i liften så ser jag en pöjk som åker störtlopp ner för den "svarta" backen. Det gick jävligt fort och jag kände att det där kommer inte att sluta bra. Och det gjorde det inte heller, för först håller killen på att åka in i en annan åkare men hinner väja i sista stund. Men några meter senare lyckas han inte med samma sak, han kör nämligen rakt över en tjejs skidor och voltar. Han snurrade massvis av varv. Det såg ut att göra ont, men det såg verkligen kul ut så jag kunde inte hjälpa att jag skrattade. Fast när jag försökte berätta för de andra så hängde de inte riktigt med tror jag. Skratt och prat är ingen bra kombi.

Sen vill jag även tala om att Tilda har ormskinsskidor, vilket är ett väldigt svårt ord att säga och det är en verbal omöjlighet att säga det flera gånger i rad. Men om ni nu klarar det tycker jag att ni kan försöka säga det på engelska, snakeskinski. Tjejen äter också Dole-bananer.

När vi var tillbaks i stan så var jag o Tilda tvugna att vänta på tåget så det blev en stund på stationen. Snygga och fräscha som vi var och med massvis av packning gick vi in. Ni som känner oss vet mycket väl att våran humornivå kan bli väldigt låg ibland. Detta var ett sånt tillfälle. Jag pratade skånska växlat med värmländska och Tilda svarade på sin finlands-svenska. Vi sjöng även många fina sånger, t.ex. Ida´s sommarvisa. Livet blir liksom vad man gör det till och det är väldigt kul att driva med omgivningen och få konstiga blickar för att man e knäpp!mohahaha

Jag gillar dagen! xoxo Emma

Kommentarer


Kommentera inlägget här: