vårtgemensammaliv

Emma+Tilda+Hanna+Höök

Wooohooooo Rhodos baby!!!

Kategori: Allmänt

Nu ska ni få höra om resan våra vackra läsare! Det kommer bli en censuerad sanning ;)

Torsdag.
Jag och Tilda tog tåget in till Uppsala för att där bli hämtade av Hanna och Carina. Vi åkte då till Arlanda för att kl 15.50 flyga till Rhodos. Och nej, vi fattade inte att vi tre alldeles själva skulle vara utomlands en hel vecka utan vuxna.. Kom fram på kvällen och tog en taxi till hotellet. Gick genast ut på stan för att kolla in stället. Träffade på två inkastare som sålde biljetter till Ladies Night på fredagen. Blonda (hanna har faktiskt blonda slingor i luggen) och oerfarna som vi va första kvällen så slog vi till ;)

Fredag.
Vaknade upp käkade frukostbuffé. Upptäckte till min stora förvåning att det fanns "chokladmackor". Coolt tänkte jag, men efter en stunds funderande kom vi fram till att det nog var meningen som en efterrätt. Efter det drog vi ner till stranden. Var ganska folktomt. Men det var fat nice! Men vi fattade fortfarande inte att vi befann oss på Rhodos. När vi skulle gå hem så gick vi typ hundra meter runt udden. Och vad ser vi om inte en annan strand med sjukt mycket folk och dunkande musik. Så då var den gåtan löst ;)
Hem och vila en stund och sen fixa oss inför kvällen. Vid nio skulle ju vi till Pacha och Ladies Night. Så vi tog på oss klackarna och gick ut. Men det var något som inte stämde. Alla glodde som fan på oss, vi fick en känsla av Sex ande the city blandat med "the walk of shame". Det jag menar e att högklackat är inte något man använder på Rhodos tydligen. Efter en ganska äcklig middag gick vi som sagt till bargatan och Pacha. Där var det gratis champange och barbröstade män i massor. Kvällen blev tyvärr väldigt kort för oss. Men vi han iaf med att se stippningen med PH-Patrick, snacka med killar från malmö, dricka lite för många gratis drinkar, dansa en kort stund på en bardisk, tappa en kamera i champange, gråta krokodiltårar, gå hem kl 23, låtsas vara norsk och totalt random, skriva fyllegrejer. Men det är skönt att sämsta kvällen i mitt liv nu är avklarad! Hahahaha

Lördag.
Lite sega när vi vaknade. Hängde på den andra stranden med alla andra männsikor denna dag. Blev sen lite spritinhandling och vila. Åt mat på en grymt mysig resturang som blev vårat favoritställe. Sedan hem och förkröka lite. Hade också lärt oss lite från kvällen innan. Så det blev inga höga klackar och så drog vi ut runt tolv. Denna kväll började på Colorado, där sög det balle. Bara en massa medelålders äckliga personer. Vi gick ut lika fort som vi kom in. Blev istället dans vid SS på Pacha. Ute på gatan träffade vi också på två sköna inkastare, Guldlock och Babyface. Vi avslutade kvällen på karaokebaren men en random kille och ett gäng överberusade norskar som sjöng självmordslåtar!

Söndag.
Strandhäng och luftmadrasshäng. Snackade med två greker. Lyssna på detta, dom tyckte Tilda var 22 år, jag 20 och Hanna 19. Hahaha. På kvällen var vi sjukt trötta så det blev bara middag och en promenad i gamla stan, ett galet romantiskt ställe.

Måndag.
Denna dag får nog benämningen det bästa dygnet på hela resan. Vi vaknade "utvilade" och taggade. Vi tog en timmes båttur som var hur mysig som helst. Det var nog då man verkligen fattade att vi var i Grekland. Sen gick vi till stranden. Tog den folktomma denna dag. På vägen dit träffade vi två inkastare som nog inte glömmer oss i första taget haha. Vi bodde tydligen på ett okänt hotell, reste fel dag och så bertättade vi om snedfyllan i fredags haha. Och nej, vi ville inte köpa deras biljetter till en ny spritfest!
På kvällen var det dags för tröjorna! Våra älskade Rhodoströjor. Vi kan väl säga att dom blev väl uppmärksammade. Alla ville skriva på dem, hahah. Tänker inte berätta vad det står. Det får förbli en såndär censuerad sanning. Träffade massa människor, såväl Stockholmare aka Australiensare som norrmän som slovaker som italienare. En sjukt bra kväll som också den avrundades på karaokebaren. Men det blev nog lite för mycket av det goda, här har redan vissa sanningar försvunnit. Men det var en awsome kväll!

Tisdag.
Bakisdag för Hanna? Eller var det magsjuka? Haha 7 ggr var det iaf! Blev bad i vågorna och mat på favoritresturangen på kvällen. Utgången varade bara en kort stund för Hanna medans jag och Tilda hängde kvar lite längre. Blev bl.a. Toxic för vår del. Denna kväll tog även den slut på vid karaoken med några sjuka snubbar med peruk som ville dansa RnB på Colorado, men vi föredrar ju dansband så de blev inget av det! Jag kommer nog aldrig glömma det där flinet!

Onsdag.
Sov vi ut lite. Sen stranden för hela slanten. Åt också resans enda glass, kladdigt som fan. Slog rekord i sen-middags-tid också. Vid elvatiden satt vi på resturangen och åt pizza. Inte så smart om man bara har ätit frukost och en glass på hela dagen, alla mådde lite lätt illa när vi kom hem. Men tappra som vi är gick vi ut iaf. Men Tilda insåg ganska snabbt att det inte skulle funka så vi följde henne hem. Hanna och jag gick tillbaks men hade ingen lust att festa. Det enda vi gjorde var att luras. Vi tackade nej till alkohol för vi är gravida. Hanna ska döpa sitt barn till Papaya! Sa även hejdå till Roy. Vår tredje favoitinkastare. Vi gick hem tidigt istället. När vi kommer upp för trappen säger Hanna att det luktar ost. När vi öppnar dörren så har Tilda *****, alltså var hon stackarn också magsjuk!

Torsdag.
Det ska kännas att man lever!
En kort stund på stranden sen lunch på donken. Burganra var tom råare än i Sverige. Ingen av oss pallade att göra speciellt mycket så vi gick tbx till hotellet efter att ha införskaffat ett litet lager.... Tilda mådde fortafarande dåligt. Vid sextiden åkte vi till flygplatsen. Jag var nog en stor smula övertrött. Kunde inte sluta skratta. Fick också lite manlig kontakt, en bebis drog i mitt hår! hhaha
Flygresan gick bra men inte fan var det kul att lämna allt inte. Väl hemma mötte föräldrarna upp oss.

Nu sitter jag här och har gjort det i stort sett hela dagen. LÄNGTAR REDAN TILLBAKS !!!!!! Nu är det vi har sett fram emot i ett halvår bara minnen och bilder! Men jag kan ju säga att vi har lärt oss en hel del av denna resa. Både vad man borde och vad man inte borde göra! höhö.. Men som sagt. JAG VILL TILLBAKS!

Bilder kommer dyka upp såsmåning om men än så länge hänvisar jag er till facebook!