vårtgemensammaliv

Emma+Tilda+Hanna+Höök

Dum av dig

Kategori: Emma

Nu är det svårt att fatta att vi nyss var på Rhodos. Hemma i iskalla Sverige och tillbaks i den trista verkligheten. Har skitjobbiga tankar, typ för en vecka sen gjorde jag det osv. Egentligen borde jag inte få åka bort, har alltid en sån grym längtatillbaksångest när jag är hemma igen. Men det är så skönt att vara borta, bara vara i nuet och glömma allt.

Faktiskt så längtar jag tills skolan börjar. Att gå sista året i skolan och ta studenten. Att aldrig mer behöva plugga om man inte vill. Jag ska dra härifrån. Åka bort, se världen och leva livet! Leva livet precis på det sätt jag vill. Träffa massor av nya människor, se massor av nya platser, lära mig massa nya saker. Det är det jag vill! Lämna allt och söka nytt. Jag tänker inte sitta där gammal och grå och ångra allt jag inte gjorde. Jag är snarare rädd för att inte hinna med allt som jag vill. Jag vill ha frihet.

Man ska inte hoppas, då blir man bara besviken.


life as it should be                                                
                                                                                 / Emma

Kommentarer


Kommentera inlägget här: