vårtgemensammaliv

Emma+Tilda+Hanna+Höök

Vaselinburken

Kategori: Emma


Denna dag är en vanlig dag, förutom att det är en kärleksdag här på Celsiusskolan. Det finns kramrutor typ överallt (4 st iaf) och sen så är det små rosa pappershjärtan som är upptejpade på väggarna. Min första tanke var att: tusan va jobbigt det måste ha vart att klippa ut alla dessa hjärtan och skriva vackra budskap på dom! Hejja elevrådet! 
I matsalen delade vi bord med några klassisar, och jag kan ju konstatera att det är inte alltid så att man hänger med i svängarna när Sammy berättar, fast det är ju tur att iaf Blomman förstår vad han menar. På rasten tyckte vi att det var dags att leka lite, så jag, Tilda, Blom, Jannica och Cornelia körde den otroligt roliga hand-leken, man ska ha händerna på ett bord i en cirkel och liksom slå i bordet och lite så (hoppas ni vet vilken lek jag menar för tyvärr kan jag inte förklara den bättre). Sedan hittade vi på en ny lek, ungefär som air-hockey, fast på ett valigt bord med en vaselin-burk som puck. Man ska skydda sitt eget område och om man skjuter "pucken" i kattlagrottan så dör man. Och den som först får tre prickar förlorar! Men vi fick lov att sluta leken när vi insåg att den började bli farlig för omgivningen!
Nu sitter vi här på Information&Layout lektionen och studerar inför provet på torsdag. Det ska nog gå bra. Efter detta så har jag och Tilda fotbollsträning, undra om den kommer att spåra idag också?! Hanna däremot ska ta sitt skadade knä och åka till Alianshallen och kolla på INNEbandy-träningen och sen ska hon träna småtjejerna. Kulkul!

eftersom gossip girl är typ det bästa programmet som finns så tänker jag också skriva: xoxo Emma

det är inte som det ser ut!
                                  det är inte som de ser ut!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: