vårtgemensammaliv

Emma+Tilda+Hanna+Höök

fuck this day!

Kategori: Emma


Denna dag började på botten och den fortsätter i samma anda!
Till att börja med är det typ snöstorm ute och att cykla i snömodd med blåsten i ögonen är INTE kul vill jag lova!
men jag gick upp klockan sex för att en timme senare cykla till tåget och sen när vi väl var framme i stan var det bara att hoppa upp på cykeln igen för att ta sig till Diös-hallen. Träningen var lika dåligt som vanligt, jag och tilda fick världens agressionanfall där i början, maria blev nog lite rädd.. haha ;) när vi skulle duscha och byta om så märkte jag att bh:n låg hemma, så det fick bli min svettiga sporttopp som jag använt hela veckan! mumma! Men vi garanterade då att dagen inte kunde bli sämre iaf.
I matsalen serverades det mycket god mat, kycklingschnitzel!! Så jag som var hungrig eftersom jag bara fick soppa till middag igår åt som en jäkla häst. Mina bordskamrater blev lite irriterade när jag skulle hämta mer ;)
På rasten gick jag och Tildo till Willys för att ta ut pengar så att vi kunde anmäla oss till Romme-resan. Väl inne på Willys upptäckte jag att det var extrapris på lösgodis 3,90 kr/hg gott folk! Så vi var tvugna att köpa bara för att det var så billigt liksom, egentligen tycker vi ju inte om godis!
Sen var det Företagsekonomi, redovisning stod på programmet, får väl säga att det gick helt okej. Men i slutet av lektionen kommer Celsius schemaläggare in och berättar en inte alltför trevlig nyhet! Det är nämligen så att vi har så många kurser kvar till 3:an så vi måste tydligen trycka in 50 poäng till nu i vår för att det inte ska bli för jobbigt! Gud va underbart, att höra det, vi som redan har Sveriges sämsta schema ska nu få två timmar till i veckan. Livet leker!
Och på mattelektion lite senare gick det lika bra som vanligt! Jag förstår fanimig ingenting av matte B så det känns ju faktiskt inte alls bra att vi har prov veckan efter lovet.
jag känner bara för att åka hem och gömma mig under täcket resten av dagen! xoxo Emma

Kommentarer


Kommentera inlägget här: