vårtgemensammaliv

Emma+Tilda+Hanna+Höök

24 timmar på capio

Kategori: Blomman

Nu är jag hemma igen.

I går morse åkte jag till Stockholm och sjukhuset. Det började med en sjukgymnastid där hon testa lite styrka och så. Därefter pratade hon om vilken sena de skulle sätta in i stället för korsbandet och om rehaben efter vilket var samma som förra gången. Sen rekommendera hon mig att inte spela fotboll eller innebandy igen.

Sen fick jag åka upp till mitt rum. Eget rum med tv, garderob. Nästan snyggare än mitt eget, bättre tv iaf. Jag fick sätta på mig världens osexigaste trosor och knästrumpor samt en rock. Där inne fick jag tillbringa några timmar och en sköterska kom in och gav mig dropp.

Vid halv ett hämtade de mig och skjutsade ner mig till väntesalen. Där fick jag träffa doktorn och sköterskorna. Alla var jättesnälla. De ritade ut vilket ben det var som skulle opereras innan jag rullade in till operationssalen. Där fixade de till så jag låg rätt. En sköterska sprang i väg och hämtade vaselin för mina torra läppar. För de gör ju så ont om de spricker sa hon. hah. De tvättade mitt ben sedan sövde de ner mig.

När jag vaknar en timme senare så berättar de att de inte har opererat mig men jag var helt sömning och groggy så jag bara grät. De skjutsade upp mig till mitt rum. Sedan fram till kvällen försökte jag hålla mig vaken men ögonen somnade hela tiden. Hatar det där alltid likadant. Pappa kom förbi en stund men var så trött. Sen blev jag illamående,yr, blek som ett lik och svetten bara rann då kom sköterskan och gjorde så jag låg med huvudet neråt ett tag.

Sen kollade de till mig var tredje timme under natten och gav mig tabletter.
I morse fick jag träffa läkaren och han berättade vad som hade hänt. När de öppnade knät och hade tagit ut skruvarna ( som jag inte visste jag hade) ur knät så såg det att mitt korsband var helt. Det var någon slamsa som hängde bara annars var allt i knät helt.

Så nu är jag väldigt öm i knät efter den här artroskopin och ska ligga och vila i några dagar. Men om någon månad ska jag börja kunna komma i gång med träning långsamt och börja jogga lite och så. Sen om 3 månader göra testet man gör som halvårskontroll för att se hur det ser ut. Jag är chockad och glad iaf nu :) Inga kryckor på nyår wohooo :) Men känns irriterande att i tre månader trott att det varit av. Bra att magnetröntgen stämde!

I dag ska jag bara chilla och i morgon är det ju äntligen julafton :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här: