vårtgemensammaliv

Emma+Tilda+Hanna+Höök

Kändisar i Sälen

Kategori: Blomman

Hallå ute i stugorna

Vår andra dag närmar nu sig sitt slut. I kväll när vi var ute fick vi en förfrågan att vara med på affischer för Sälen. Vi tackade ja och ni ska få se några smakprobv på Sälens kommande år reklamkampanj. Vi kommer alltså bli rikskändisar i Sälen.

 



I morse åkte vi skidor självklart. Det blev 1,5 mil till idag. Men det var jobbigare för mig i dag. (Hanna) I dag vågade jag i allafall åka ner för backarna istället för att springa med skidorna i handen.
Till lunch blev det massor av våfflor. Jag slog nytt rekord 6 st. Men sen börja alla mobba mig. Tilda fick bara i sig 4 stycken fyttiga våfflor. Tragiskt! Patetiskt! Jag finner inga ord!

Efter lunch tänkte vi åka bort våfflorna. Så vi tänte ta en längdtur till Lindvallen och sen gå på After ski. Vi klädde på oss ordentligt med kläder och laddade, sen gav vi oss ut. Vi åkte först till hotellet för att se om de visste vart spåret började. Men de visste inte ett skit. Så vi tog på oss skidorna och åkte till ski shoppen. De visste inget. Då åkte vi till Ica. De visste inte heller. Men det var värt ett besök där iaf ;) Vi frågade då två gubbar de talade då om att det inte fanns något längspår dit utan då skulle vi behöva åka lift dit typ hela vägen. Vi fick då vandra hem besvikna! Tilda har påverkat mig, Till och med jag blev besviken över att inte få åka mer längd idag. Men i morgon blir det längd för hela slanten hela dagen.

Det blev i allafall after ski i Lindvallen. Den var riktigt bra! Bra musik. Vi diggar!

Vi har nu gjort och ätit pizza. Vilket lagarbete! Tilda o jag alltså.
Basta har vi också mysigt faktiskt, jag klarar längre än jag brukar ;)

Nu diggar vi grease musik samtidigt som vi får av rapport från pappa direkt från Alsike. Långhundra - Rex.
Nu borde matchen vara slut och enligt vad vi hört står det 3-0 till Rextjejerna :D
Toll! Vi gillar det!

Puss Blom

Justeras Matilda Sundbaum






Kommentarer


Kommentera inlägget här: