vårtgemensammaliv

Emma+Tilda+Hanna+Höök

borta bra men hemma bäst?

Kategori: Emma

God evening!

Nu är jag hemma i det långa landet falukorv igen. Jag har haft några superbra dagar i London med pappa, Filip och Lotta. Är även glad att vi fortfarande lever eftersom jag alltid tror att några terrorister ska kapa vårat plan, men även denna gång had jag turligt nog fel!

I måndags när vi kom dit så gjorde vi de typiska turistgrejerna. Vi flängde runt mellan bl.a. Big Ben, London Eye, slottet, Hyde Park, Brittish museum, China Town, Trafalgar Square med kameran i högsta hugg!

Tisdagen fortsatte lite i samma anda. Vi började med att besöka Madame Tussauds och kolla på alla vax-docks-kändisar. Jag knäppte en bild med "Robert Pattison" ;) hahah. Men jag var nära på att ge upp alltså. Det tog fanimig ca 2,5 h att komma in på det där stället och därinne var det typ tusenmiljoner människor blandat med vaxdockor. Jag fick en lättare variant av neurosen klaustrofobi.
Men väl ute igen och med lite mat i magen så kunde jag ändå se besöket som en lyckad grej. Efter det så åkte vi en dubbeldäckare som åkte runt i London så att man fick se alla turistgrejer, t.ex. tower bridge och piccadilly circus och det vi redan sett på måndagen.

Sen kom onsdagen, dagen jag hade längtat efter. Det stod Oxford Street och SHOPPING på schemat, men min lillebror hade inte samma entusiasm över detta konstigt nog. Men shoppingen gick inte särskilt bra fast jag var så laddad. Bubb!

Men däremot idag så spenderades det pengar. Vi hann med en shoppingrunda innan vi skulle till flygplatsen. Kanske kommer kanske bild sen.

Mat har vi även ätit som tur var ;) Igår på en pub var det en jättesöt gubbe som jobbade som verkligen älskade sitt land, sitt jobb och sin kultur. Härlig pratglad människa! Jag testade att äta fish&chips, det var helt okej faktiskt. Vädret har motbevisat mig. Jag har alltid trott att det jämt regnar i England, men tji fick jag. Det har varit soligt och fint. Idag kunde man gå runt med bara t-shirt. Sommaren är på ingång och om någon har missat det så vill jag bara tala om att jag älskar sommaren!

Det var nog allt tror jag, bildbomb får det bli imorgon.

xoxo Emma

Kommentarer


Kommentera inlägget här: